Kościół pokamedulski jest barokową świątynią, którą co do zasad kompozycyjnych jest niebanalnym rozwiązaniem. Był budowany etapami. W pierwszej fazie zostało zbudowane dwuprzęsłowe prezbiterium o fasadzie podzielonej korynckimi pilastrami w tak zwanym „wielkim porządku”. Tę samą zasadę powielono w budowie nawy głównej, opartej na planie wydłużonego ośmioboku. Nawę otacza sześć kaplic, z których dwie umieszczone na osi poprzecznej mają wysokość i szerokość prezbiterium – ołtarz św. Benedykta i Romualda oraz ołtarz św. Jana Nepomucena a cztery pozostałe usytuowane są na osiach przekątnych aby zapełniły obszar pomiędzy ramionami krzyża utworzonego przez nawę, prezbiterium i wyższe kaplice.
Kaplica św. Antoniego
Pierwsza kaplica przy prezbiterium. Znajduje się tu ołtarz z obrazem św. Antoniego Padewskiego z 1851r. autorstwa Józefa Polkowskiego. Kompozycja nawiązuje do konwencjonalnej ikonografii rozpowszechnionej w plastyce nowożytnej. Antoni, w brązowym habicie franciszkańskim, trzyma na ręku Dzieciątko Jezus, w prawym dolnym rogu widnieje jego atrybut – lilia, a także trybularz, z lewej strony stoi ołtarz z otwartym mszałem, nad głową zaś postaci unosi się gołębica Ducha Świętego.
Kaplica św. Józefa
W ołtarzu tej kaplicy znajduje się obraz św. Józefa z 1846r. pędzla Józefa Polkowskiego, malarza rysownika i ilustratora. Ikonografia i stylistyka płótna nawiązują do renesansowych i barokowych wzorców włoskich, m.in. do obrazów Guido Reniego. Św. Józef, który na kartach Ewangelii nie wypowiada ani jednego słowa, okazał się również pokorny w swojej ziemskiej, pośmiertnej historii, oczekiwał bowiem na uznanie swojego kultu… aż piętnaście stuleci. Dopiero w epoce renesansu Kościół zatwierdził kult Oblubieńca NMP; w ikonografii jego postać dołączyła do przedstawień Madonny z Dzieciątkiem, z czasem zaś św. Józef doczekał się przedstawień samodzielnych.
Kaplica MB Passawskiej
W kaplicy tej znajduję się łaskami słynący obraz Matki Boskiej Passawskiej. Przedstawia on Maryję z nagim Dzieciątkiem, które, wsparte na kolanach Matki, czule ją obejmuje, tuląc twarz do jej prawego policzka. Prawa, wyciągnięta noga Dzieciątka opiera się na lewym ręku Maryi.
Obraz Matki Boskiej Passawskiej otaczany jest żywym kultem o czym świadczą liczne karteczki z prośbami i podziękowaniami osób nawiedzających bielańską świątynię. Powyżej zawieszono owalny obraz św. Romualda z palcem na ustach będący kopią fresku Palloniego z zakrystii, namalowaną w 1938r. przez Aleksandra Ludwika Maja.
Kaplica Wniebowzięcia
W kaplicy godnym uwagi jest obraz Wniebowzięcia z połowy XVIII w., przypisywany Franciszkowi Smuglewiczowi (1745-1807). Jest to typowa barokowa kompozycja ukazująca Maryję unoszoną do nieba ponad otwartym sarkofagiem, przy którym zgromadzili się zdumieni apostołowie. Wśród nich można dostrzec dwie niewieście twarze. Powyżej umieszczony jest nieduży obraz głowy Chrystusa w typie Ecce Homo, dzieło Szymona Mańkowskiego z II. połowy XVIII w.
Curabitur vulputate, ligula lacinia scelerisque tempor, lacus lacus ornare ante, ac egestas est urna sit amet arcu. Class aptent taciti sociosqu ad litora torquent per conubia nostra, per inceptos hi
All in all very well thought out benefits, sounds like a great working environment! Just wondering, is there a particular reason you do the 4-days week only during summer? Have you considered doing
In Sweden we have on average 33 vacationdays (includes national holidays). 5 vacations weeks in mandatory by law. Lots of peo